Konkurs wygrała właścicielka firmy, a w komisji siedziała… (SONDA)
Czy to są dobre standardy – zwycięzca konkursu i członek jury z tej samej firmy.
Jeszcze raz wracamy do tematu konkursu na logo Tucholi. Temat nie cichnie z powodu kontrowersji, jakie budzi zwycięski projekt. Temat poruszyły nawet ogólnopolskie portale i fora, w tym onet.pl. Sondy internetowe zamieszczone na naszym portalu i przez Tygodnik Tucholski nie pozostawiają wątpliwości – około 70% respondentów wybrane logo nie przypadło do gustu. Graficy w większości również sceptycznie odnoszą się do projektu. Przewaga negatywnych opinii i głosów sprawiła, że chciałem sprawdzić kto dokonał wyboru tego znaku, czyli kto zasiadał w komisji konkursowej. W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Tuchola można znaleźć Zarządzenie Nr 120-30/17 burmistrza Tucholi w sprawie: powołania Komisji Konkursowej do oceny prac zgłoszonych do „Konkursu na wykonanie projektu logo promocyjnego gminy Tuchola”. Tadeusz Kowalski 4 kwietnia powołał komisję konkursową w składzie:
- Przewodniczący: Tadeusz Kowalski – burmistrz Tucholi
Członkowie komisji:
- Justyna Gackowska – sekretarz gminy Tuchola
- Adam Paluśkiewicz – kierownik Wydziału Administracyjno-Gospodarczego
- Agnieszka Szreiber-Gut – inspektor ds. promocji gminy Tuchola
- Sabina Olszewska – grafik komputerowy w firmie TOM-COM w Tucholi
- Agnieszka Grzelak-Dziurla – grafik komputerowy w firmie MALTEXT w Tucholi
Daleki jestem od podejrzeń o niedozwolone praktyki w trakcie obrad komisji, lecz dla przejrzystości takich postępowań do konkursu nie powinna stawać osoba związana z firmą, którą w komisji reprezentuje inna osoba z tej samej firmy. A tak się właśnie stało. Konkurs na logo gminy Tuchola wygrała Edyta Kanarska – właścicielka Agencji Reklamowej MALTEXT, zaś w komisji udział brała pracownica MALTEXTu Agnieszka Grzelak-Dziurla. To dalekie od standardów, jakie powinny towarzyszyć tego typu inicjatywom. Może to stanie się przyczynkiem, żeby wycofać się z rozstrzygnięcia, którego i nie przypadło do gustu wielu mieszkańcom Tucholi i nie tylko im. Należałoby jedynie pomyśleć, czy rozpisać konkurs na nowo, a może jednak dać możliwość wykazania się zawodowym grafikom? A co Wy sądzicie?
Co z konkursem na logo Tucholi?
- Należy powtórzyć - niech startują w nim zawodowi graficy (61%)
- Wybrać na nowo z pozostałych prac konkursowych (20%)
- Należy powtórzyć w podobej formule (14%)
- Niech zostanie to już wybrane (5%)
Dodaj komentarz