Gmina dopłaci do wymiany pieca
Gmina Tuchola podjęła starania o pozyskanie dla zainteresowanych mieszkańców gminy, w ramach dwóch projektów, dotacji na wymianę pieców centralnego ogrzewania zasilanych paliwem stałym oraz dotacji na zainstalowanie odnawialnych źródeł energii.
Pierwszy projekt dotyczy wymiany w roku 2018 istniejącego źródła ciepła zasilanego paliwem stałym na:
- ekologiczne kotły na paliwa stałe;
- ekologiczne kotły gazowe;
- ekologiczne kotły olejowe;
- ekologiczne kotły elektryczne;
- podłączenie do sieci ciepłowniczej.
Dofinansowanie inwestycji w wysokości maksymalnie 4 tys. złotych na jedno źródło ciepła pochodzić będzie ze środków gminy Tuchola (do 2 tys. zł) oraz ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (do 2 tys. zł) w ramach Programu EKOPIEC 2018.
Kosztem kwalifikowanym w projekcie będzie zakup, montaż i uruchomienie źródła ciepła. Kwalifikowalność kosztów zaczyna się od dnia 1 stycznia 2018 r., jednak zadanie nie może zostać zakończone (piec nie może zostać zamontowany) przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie. Wybrany przez uczestnika projektu kocioł musi uzyskać akceptację przedstawiciela Gminy Tuchola.
Program nie dotyczy budynków wykorzystywanych sezonowo (np.: domków letniskowych), a budynek / lokal może być wykorzystywany tylko na własne cele mieszkaniowe.
W ramach zadania dofinansowana zostanie wymiana 25 pieców.
Zgłoszenie się do projektu nie daje pewności uzyskania dofinansowania.
Drugi projekt dotyczy wykonania indywidualnych odnawialnych źródeł energii (OZE) takich jak:
- pompy ciepła;
- kolektory słoneczne;
- instalacje fotowoltaiczne;
- kotły na pellet (przy wymianie z kotła na paliwo nieodnawialne).
Dofinansowanie inwestycji w wysokości minimum 50% kosztów kwalifikowanych pochodzić ma ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020.
Nabór uczestników projektu prowadzony jest na zasadach obowiązujących w poprzednim konkursie o dofinansowanie wniosków. Warunki aktualnego konkursu ogłoszone będą prawdopodobnie w czerwcu 2018 r. (30 dni przed rozpoczęciem naboru wniosków) i mogą spowodować zmiany warunków naboru uczestników.
Koszt przygotowania dokumentacji technicznej instalacji (około 250 – 500 zł, w zależności od zastosowanych rozwiązań) pokrywa uczestnik projektu. Wykonawcę dokumentacji technicznej, w przetargu, wybierze Gmina. Zgłoszenie się do projektu i przygotowanie dokumentacji technicznej nie daje pewności uzyskania dofinansowania.
Proces pozyskiwania dotacji w ramach projektu finansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego może być długi i uzależniony od spełnienia wielu warunków formalnych.
Osoby chcące wziąć udział w którymś z dwóch projektów (lub w obu) proszone są o wypełnianie załączonej ankiety.
Ankietę należy wypełnić, wydrukować i podpisać, a następnie zeskanować i przesłać na adres email: fundusze@tuchola.pl lub dostarczyć w wersji papierowej do punktu podawczego Urzędu Miejskiego w Tucholi (Tuchola, plac Zamkowy 1), najpóźniej do dnia 31 stycznia 2018 r. do godziny 15:30.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych uczestników projektów odbędzie się w sali 203 Urzędu Miejskiego w Tucholi w dniu 6 lutego 2018 r. o godzinie 16.00.
Załącznik: ANKIETA.
Dodaj komentarz