Logo Tucholi wybija się na rozpoznawalność
O logo miasta przeczytamy na portalu onet.pl, lecz nie znajdziemy tam miłych słów. Żaneta Gotowalska trafiła na temat logo Tuchola na fanpejdżu „Grafik płakał jak projektował”. Tam również niewiele dobrego przeczytamy o wybranym znaku graficznym. Onet przytoczył też sondę z naszego portalu, w której 75% respondentów stwierdza, że im się logo nie podoba. Podobny wynik znajdziemy w Tygodniku Tucholskim (71% na nie). Są też głosy mówiące, że logo zawiera to co charakterystyczne dla Tucholi – grzyby, las i żaglówkę. Riposta jest jedna – za dużo tego. „Zaznaczę tylko, że był to konkurs dla mieszkańców, nie dla zawodowych grafików” – napisała internautka. „Ale twórcą tego znaku jest właścicielka agencji reklamowej” – napisał w odpowiedzi inny internauta.
Jak widać, zainteresowanie nowym znakiem graficznym Tucholi jest duże. Pochylili się nad nim także znawcy tematu, czyli graficy. Żal tylko, że nie mają o nim dobrego zdania. Na pocieszenie można przytoczyć przykłady z całej Polski na nieudane logo. Najgłośniejszym echem odbiła się prezentacja logo Pomorskiego. Prace nad nim trwały rok, kosztowało to samorząd województwa duże pieniądze a i tak nie pozostawiono na nim suchej nitki.
Dodaj komentarz