Ulotka o turystyce wodnej na Brdzie i Wielkim Kanale Brdy
Zgodnie z planem, na Święta Bożego Narodzenia, do Punktu Informacji Turystycznej w Tucholi dotarła ulotka przedstawiająca ofertę dla wodniaków planujących aktywny wypoczynek w Borach Tucholskich.
Z inicjatywy przedsiębiorców
Potrzebę takiego opracowania, zawierającego informacje praktyczne dla turystów, zgłoszono na spotkaniu branży turystycznej zorganizowanym przez Starostę Tucholskiego Michała Mroza 2 marca 2020 r. w Starostwie Powiatowym w Tucholi, w odpowiedzi na inicjatywę lokalnych przedsiębiorców. Pierwsze zarysy wspólnego wydawnictwa omawiane były 6 marca w Starostwie, w gronie przedsiębiorców, społeczników i urzędników. Planowane było finansowanie wydawnictwa ze „zrzutki” przedsiębiorców, jednak LGD Bory Tucholskie udało się pozyskać wsparcie finansowe z Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu. Z tego samego źródła sfinansowane zostało spotkanie pod hasłem „porozmawiajmy o turystyce wodnej”, na którym była okazja m.in. do dalszego doprecyzowania planów wydawniczych.
Spotkania w gronie fachowców
3 i 4 września 2020 r. w Zamrzenicy (gm. Lubiewo) oraz w Pieczyskach odbyło się spotkanie pod hasłem „Porozmawiajmy o turystyce wodnej” dotyczące rozwoju turystyki wodnej w Powiecie Tucholskim. Do zgłaszania usług zawartych w ulotce zaproszona została cała branża turystyczna, do tego w wybranych przypadkach nawiązany został bezpośredni kontakt z przedsiębiorcami. W międzyczasie odbyło się szkolenie dotyczące bezpieczeństwa w turystyce wodnej.
Praktyczne informacje
Końcowym elementem tegorocznych działań jest folder. Zawiera on praktyczne informacje i kontakty przydatne w czasie planowania i realizacji spływów kajakowych Brdą (na odcinku Mylof-Nogawica) oraz Wielkim Kanałem Brdy. Dystrybucją ulotki zajmie się nie tylko Punkt Informacji Turystycznej zlokalizowany w Muzeum Borów Tucholskich, ale także przedsiębiorcy, których oferta zawarta jest w folderze. Nieocenionym kanałem dystrybucji będzie też Kujawsko-Pomorska organizacja Turystyczna, gdyż nasza oferta w pełni wpisuje się w promowana przez nią koncepcje Konstelacji Dobrych Miejsc.
Wspólne dobro – interes publiczny
Jak widać, wspólne i kompleksowe działania podjęte przez wszystkich zainteresowanych skutkują pozytywnymi rezultatami. Teraz pozostaje mieć nadzieję, że najbliższy sezon turystyczny będzie udany – pomimo otaczających nas problemów. Działając na bazie wypracowanych produktów łatwiej będzie przygotować kolejne wersje materiałów reklamowych, nie tylko pokazujących piękno naszej okolicy, ale także wspierających sprzedaż usług turystycznych. Ważne są też deklaracje dotyczące finansowania wydatków w tym zakresie przez przedsiębiorców – świadczą one o rzeczywistej potrzebie.
Dodaj komentarz