Pozory mylą, dowód nie
Do ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie” włączyła się Gmina Tuchola.
Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu osobom nieletnim oraz przeciwdziałanie spożyciu alkoholu w tej grupie wiekowej. Podejmowane działania mają zwrócić uwagę sprzedawców i świadków sprzedaży w sklepach, że dorosły wygląd nie oznacza pełnoletniości upoważniającej do zakupu napojów alkoholowych.
Dorosły wygląd nie zawsze oznacza pełnoletniość, dlatego kampania zachęca sprzedawców alkoholu, by mając do czynienia z osobami młodymi, zawsze prosili je o okazanie dowodu tożsamości. Równie ważne jest przekonanie szeroko pojętego społeczeństwa, że będąc świadkiem sprzedaży alkoholu osobie niepełnoletniej, należy zareagować i wyrazić swój sprzeciw wobec takiej sytuacji.
Ponadto, jeden z głównych przekazów kampanii skierowany jest również do rodziców i nauczycieli. Jak wykazały bowiem brytyjskie badania Instytutu DEMOS z 2011 roku, im wcześniej rodzice zaczną rozmawiać z dziećmi o zagrożeniach związanych z alkoholem spożywanym w zbyt młodym wieku, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że młody człowiek w przyszłości będzie narażony na problemy wynikające z uzależnień oraz nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
Komunikacja, zarówno do sprzedawców, jak i rodziców oraz nauczycieli będzie prowadzona między innymi przez gminy. W tym celu, we współpracy z Policją oraz psychologiem, opracowano pakiet materiałów edukacyjnych dla sklepów (materiały dla sprzedawców) oraz szkół (materiały dla rodziców oraz nauczycieli na potrzeby wywiadówek), które będą dystrybuowane całkowicie bezpłatnie.
Organizatorem Kampanii są Komenda Główna Policji oraz Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Do tegorocznej edycji dołączyło również Ministerstwo Sprawiedliwości, obejmując kampanię honorowym patronatem.
Szczegółowe informacje dotyczące kampanii dostępne są na stronie internetowej www.pozorymyla.pl
Dodaj komentarz