Nie bądź jeleń, weź paragon
Rusza ogólnopolska akcja Ministerstwa Finansów „Weź paragon”. Od 14 stycznia do 24 lutego 2013 r. kontrolerzy skarbowi będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.
Jednym z celów akcji jest informowanie podatników o korzyściach płynących z posiadania paragonu. Wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich podatników. Otrzymanie paragonu to prawo konsumenta i podatnika. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. Ponadto sprzedawcy, którzy uczciwie rejestrują sprzedaż na kasach fiskalnych, przestrzegają zasad uczciwej konkurencji.
Dlaczego zatem konsumenci powinni brać paragon?
Biorąc paragon:
- ułatwiamy sobie złożenie reklamacji,
- mamy możliwość porównania cen,
- wspieramy uczciwą konkurencję,
- mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani,
- zmniejszamy szarą strefę,
- dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa.
Jak przekonuje wiceminister finansów, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej Andrzej Parafianowicz:
Zmierzamy do takiego stanu, w którym przedsiębiorcy nie będą uchylali się od obowiązku rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej, a otrzymanie paragonu za zakupiony towar będzie powszechne. Znaczącą rolę do odegrania w tym procesie mają klienci, do których kierujemy materiały informacyjne. Zależy nam na wzmocnieniu świadomości społecznej i wiedzy o tym, że paragon to z jednej strony dowód potrzebny przy reklamacji, a z drugiej potwierdzenie uczciwego rozliczania się z naszym wspólnym budżetem. Paragon jest także dowodem na tworzenie uczciwej konkurencji. To jeden z wielu sposobów na wsparcie uczciwych przedsiębiorców, którzy sami nie poradzą sobie w walce z szarą strefą.
Tegoroczną akcję „Weź paragon” kolejny raz z rzędu promuje rysunek Andrzeja Mleczki, jednego z najpopularniejszych polskich rysowników.
Wcześniejsze edycje zyskały liczne poparcie urzędów i organizacji, w tym m.in. Business Centre Club, Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wojewódzkich inspektorów handlowych, władz samorządów wojewódzkich i terytorialnych oraz cechów rzemiosł różnych.
Źródło: Urząd Skarobowy w Tucholi (www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/us/tuchola)
Dodaj komentarz