Kochasz? STOP Wariatom Drogowym

5 sierpnia 2014   Cekcyn  Gostycyn  Kęsowo  Lubiewo  Na sygnale  Śliwice  Tuchola     Komentarze: 0

1 sierpnia ruszyła trzecia odsłona kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Tym razem skierowana jest przede wszystkim do osób najbliższych kierowcom, które mogą wpłynąć na ich zachowania podczas jazdy. Cel nieustannie ten sam – poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

Poprzednie dwie kampanie Stop Wariatom Drogowym zostały przeprowadzone w latach 2005 i 2006. Z przygotowanego przez instytuty Pentor i SMG/KRC Millward Brown podsumowania pierwszej edycji wynikało, że z kampanią zetknęło się 64 proc. ogółu społeczeństwa i 73 proc. kierowców. Choć nie przekonała ona wszystkich do bezpiecznej jazdy, po jej zakończeniu dało się zauważyć spadek liczby wypadków i rannych.

POSTAWILIŚMY NA MIŁOŚĆ

W pierwszych dwóch edycjach kampanii postawiono na pokazanie zachowań na drodze, które są nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Większość akcji związanych z promowaniem bezpieczeństwa opiera się na ukazywaniu drastycznych scen, chce przerazić. Organizatorzy tegorocznej kampanii chcieli, żeby była ona inna, dlatego postanowili promować pozytywne emocje, a nie agresję.

Postawiliśmy na miłość! – mówią organizatorzy. Uważamy, że pasażerom udostępnimy realne narzędzie wpływu na zachowania kierowców i naprawdę sprawimy, że na polskich drogach będzie bezpieczniej. Niebieskie serce wręczone kierowcy przez bliską mu osobę, która go kocha, może być tym jedynym impulsem, który sprawi, że kierowca opamięta się na drodze.

NIEBIESKIE SERCE

Można je powiesić np. przy lusterku w samochodzie. Ma ono przypominać kierowcy, że jest kochany, że w domu czekają na niego bliscy i dlatego powinien jechać ostrożnie. Przygotowano różne wersje serduszka, np. „Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie”, „Sama kredytu nie spłacę! Kocham, jedź ostrożnie!”, ale ponieważ jest to kampania kreatywna, są także serduszka do wypełnienia przez siebie wymyślonym napisem. Czy kierowcy powieszą sobie takie serca w samochodzie? Organizatorzy kampanii są przekonani, że ich najbliżsi zrobią to dla nich. Dzięki takim kampaniom, ale tak że pracy wielu służb, w tym Policji, stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym z roku na rok poprawia się. W 2005 r. odnotowano niewiele po nad 48 tys. wypadków drogowych, w 2013 r. blisko 36 tys., co oznacza spadek na przestrzeni tych lat o 10 tys. zdarzeń – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, p.o. naczelnika Wydziału Profilaktyki Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Źródło: Komenda Główna Policji

Komentarze

comments

Dodaj komentarz

© 2024 Tucholanin.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone. Powered by WordPress | Made by: jahudesign.pl
test